12 mars 2013

Nattbuss mot öster.

I kväll åker jag med nattbus från Chiang Mai till Nong Khai via Udon Thani. Det är en 12-13 timmars resa med 2 bussar. Jag skall medverka 3 dagar i samlingar för pastorer och församlingsledare från landet L. norr om Thailand. Varje dag kommer jag att lägger in lite om vad jag upplever, men för att inte utsätta dem för mer förföljelse än de redan har, kommer jag inte att skriva ut allt eller så felstavar jag här och där.

 
Så vad skall jag ge dessa tappra 100 talet Guds tjänare från landet L.? Innan jag reser på olika uppdrag frågar jag mig alltid: Gud vad har du för färsk andlig mat du vill jag skall förmedla denna gång? Tacksam för era förböner.
Denna bild är från 2010.
Jag läste häromdagen en mycket bra artikel av en svensk pastor: Dan S. Ja, jag vill vara en äkta mogen ledare och ge dessa medsyskon ett gott föredöme dessa 3 dagar. Jag vill ge dem mycket gott från Gud och från mig själv?



Nu måste jag åka till busstationen. Ingvar