25 april 2013

Bangkok, Daniel, SPM och Owe.

I tisdags åkte vi till Bangkok. Anna mötte Lila (en Thaikvinna med Living Water) och jag mötte Daniel B. Roligt att möta Daniel och jag tror vi kunde inspirera varandra. Visst finns det mycket tuffa uppgifter i storstad-församlings-plantering, men …. folkmassorna i städerna kallar. Och pionjärarbete är spännande. Vi hade svårt att avsluta samtalet.
 
I går hade vi SPM missionärsmöte i Bangkok och det kändes bra. SPM är på G. och ….. denna utveckling kan bli mycket produktiv och ge mycket frukt i Guds rike.

I natt kom vi hem till Chiang Mai med nattbuss. Det är nu bra bussar och jag kunde sova.

Idag kom Owe A. hit till Chiang Mai för en konferens. Trevligt att möta honom. Han sprider alltid mycket gott omkring sig. Och man känner sig glad att va med Owe A.. Han är en sann medarbetare. Hjärta till hjärta. 
Aj aj, jag glömde ta ett kort på Owe. Men jag tog fram en T-skirt som vi hade på hans och Effas avsked och ……. tog ett kort på T-skirten. Önskar honom nu allt gott på Missionsskolan och …. i alla andra uppgifter han har. Owe är nu på en BAM (Business as Mission) konf. här i stan. Trots att han är 69 är han nyfiken på livet och ….. vill i allt tjäna Gud och människor. Det syns lång väg. We had a good time. Ingvar