19 mars 2016

...,.. att vara vis i medelåldern.

Emma Wikholm (barnläkare i Karlstad och gift med min bror LarsEvert) skrev på FB som 50 åring härom dagen: 

50 år! Tänk att jag fått leva sååå många år! Tacksam till Gud för det! Tror jag ska vägra att ha åldersnoja. Att bli äldre - kan bli väldigt bra tror jag. Finns mycket kvar att uppleva, lära och göra .. Resten av mitt liv vill jag lära mig mer att njuta av stunden, älska djupare och vara mer osjälviskt generös, skratta mycket mer och däremellan vila mycket och låta friden nå ända in. Att t o m bli betraktad som lite vis ibland(fast man egentligen förstår mer o mer att man vet väldigt lite) ser jag fram emot. Har bestämt mig för att gilla't! 

Jag svarade: 

Fördelen med att vara barn..... och äldre är att man då behöver både Gud och människor mer. Det är medelåldern som är jobbigast. Men visa personer inbjuder både Gud och människor .... även mitt i livet. Och du är vis ..... även mitt i livet. GRATTIS. 

Ingvar