09 juli 2019

Ord... som lyfter.

Jag gillar att sitta ner och lyssna till Guds Ord och Guds Musik tillsammans med andra. Igår hörde jag en predikan om min himmelska plats, från Efesierbrevet. Predikan tände liv i 2 gamla tilltal.

   

Den som hittar sin plats, tar ingen annans. (Tomas Sjödin)



Och om en öppen himmel från Joh 1:51. Därefter sade Jesus till honom: »Sannerligen, sannerligen säger jag eder: I skolen få se himmelen öppen och Guds änglar fara upp och fara ned över Människosonen.»

Vi har lätt att tro att om vi kan kopiera någon annan, att ha en likadan plats i livet som någon annan, då lyckas vi. Men sanningen är ju den att försöker vi ta någon annans plats blir det ”plats-slagsmål”.

Guds skapelse är fantastisk och vi alla är skapade som unika människor med gåvor och talanger som funkar... på sin plats. Och när jag intar den platsen som Gud skapat för mig upplever jag Öppen himmel och ….. då blir livet bäst.

Ha en bra sommar. Ingvar