26 augusti 2019

Vittnesbördets kraft

Från min synvinkel ser jag att människor har en allt större andlig hunger och söker mer än någonsin efter andliga värderingar. Man gräver i alla möjliga "källor".

Utan tvekan är vi kristna på framkanten. Denna sommar har Guds rike i Sverige haft (som jag ser det) fler och större samlingar än någonsin. Sommarkonferenserna växer. Folk ber …. söker  …. bultar på. Och dörren till Guds rike öppnas för dem.

Vittnesbördet har fått en större betydelse. När jag sa Ja till Jesus så hände det något i mig. Mitt vittnesbörd är starkt och ingen kan ta det ifrån oss. Många som Sebastian Stakset ger nu frimodigt sina vittnesbörd. Vad vi upplevt där inne är starkare än vad vi upplever på utsidan.

En reflektion: De som tillber den onde åberopar: ”Satan i mig”. … för att få en starkare kraft. Vi som tillber den levande Guden åberopar: "JESUS i mig". Vi får då en ännu större kraft eftersom Jesus i mig har vunnet seger över Satan i hans lärjungar. WOOW.

Jag summerar: Det har varit ett bra andligt klimat i Sverige denna sommar. Nu ber vi också om en andligt start höst och vinter.

Också i MISSIONs arbetet. Också här i Ubon-Pakse. Här börjar så sakterliga saker hända. Vi börjar se Be-sök-bulta effekten och att dörrar öppnas. 

Församlingen Streams of Grace (nu 9 månader gammal) behöver forfarande ”barnmat”, men växer till sig. Stadsborna i Ubon (med förstäder) söker nu den levande Guden. Församlingen har Söndags gudstjänst, fredags bibelstudie och 4 små utposter.  

Tacksam för er som är med i detta komma-igång-församlings-planterings-stöd som den nya stadsförsamlingen Streams of Grace nu behöver. Be med oss om en bra central möteslokal. Vi möts nu i Community (Träning) Centrat, men den är inte lämpad för församligens arbete.  

Vi ser positiv utveckling med våra båda "ben".



Några bilder från Församlingen Streams of Grace.








Ingvar