01 februari 2020

Överdos av uppmuntran

                                    
Besökte våra medarbetare på ‘andra sidan floden’ för att uppdatera oss om utvecklingen, om samarbete med det företag under vars vingar Child Safe arbetar i det landet. Men också ha tid att lyssna till hur våra medarbetare har det. Blir så uppmuntrad av att se dem mogna till och utvecklas. Men också höra hur deras arbete förvandlar liv. De får allt mer ingång i skolor där barnen varit vårt huvudfokus. Lärarna finns ju alltid med vid presentationerna, men nu har vårt team fått tillåtelse av Utbildnings rådet i provinsen att samla lärarna till workshops. Utifrån denna hoppas man också att lärarna ska inbjuda föräldrar och ‘guardians’. Eftersom detta land har så mycket restriktioner och kontroll, gläds vi över alla de öppna dörrar vårt team ändå har att jobba allt djupare in i samhället. 

                             


                            
 Mitt i allt som handlat om barns trygghet mötte vi också med en nu vuxen kvinna som hade blivit utsatt för mycket misshandel som barn, hon utsattes för alla möjliga seanser och häxkraft för att man trodde hon hade epilepsi efter en Malaria attack när hon var liten. Så tragiskt att höra hennes mamma berätta allt hon utsatts för. Lampuang som var min rese kompanjon (har jobbat med oss i Livets Träd i många år) tillsammans med vår medarbetare och med mycket kärlek fick denna unga kvinna uppleva frihet och helande till sin trasiga själ. Bara att se hennes ansikte stråla av glädje, gör vårt besök i den staden värdefullt nog. Idag när jag satt på Immigration och väntade på min tur, träffade jag en annan missionär som berättade att han använt ‘Set My People Free’-materialet, med ett gift par som hade stora problem i sina liv och äktenskapet var på väg att krascha, idag är deras liv och äktenskap helt förvandlade och de har börjat hjälpa andra. 

Det känns som jag under de sista 4-5 dagarna har fått en överdos av uppmuntran och jag tackar Gud för feedback och frukt och ger Jesus all äran för förvandlade människoliv.Tack för förbön och omsorg. Kram Anna