01 mars 2022

Fokus är inte mörkret ... utan Ljuset.

Vi kan lätt sätta mörkret i centrum, fyllas av fruktan och bli rädda. Hur skall detta gå? Då är enda lösningen att Ljuset JESUS bli centum. Han går före och säger: Följ mig: Ni är världens ljus.  

Nu, Guds folk, behöver vi lysa mer än någonsin. 
 
Jag är tacksam för Guds ledning till Sverige 6 dec, 11 veckor på 30 platser och nu 23e feb till Thailand. Gläds att allt gick så bra.

1. 17 jan 2022 Testades jag positiv på Corona snabb-test.


2. 18 jan 2022 Testades jag positiv på Corona PCR test
                         Hade en "förkylning" i 5 dagar. Mötte inte folk under 10 dagar.                                     
                                
3.  21 feb 2022 i Göteborg: Testades jag negativ på PCR test

4.  24 feb 2022 i Bangkok. Testades jag negativ p
å PCR test
                                     

5.   1 mar 2022 i Hua Hin: Testades jag negativ på PCR test
                                    

Gläds över Guds styrka och ledning igenom alla orosmoln.... längst vägen. Jesus är centrum och säger nu med hög röst: "Ni är världens ljus". Ljus behövs när det är mörkt. Och nu behöver vi lysa mer än någonsin.
                              Ljust är i centrum .... inte mörkret.  

Tack Jesus jag är frisk.  Ingvar (Fred)