28 juli 2022

"Tom" ville säga hej då.

När jag skulle lämna Ubon i tisdags träffade jag våra kära medarbetare som ville be för mig. Och det kändes mycket gott.
                                                      

Jag kollade in i Ubon Music Cafe och där satt "Tom" och med stort leende önskade mig en bra resa.


När man skall ta nya pionjärsteg är det först och främst Gud som leder och öppnar dörrarna. Men, man ser också hur andra människors rop på hjälp manar oss till aktion. För 3-4 år sedan var "Tom" en som ropade på hjälp. På sitt sätt.                                                           

Nu satt han där i Ubon Music Cafet och var en av de sista som sa hej då till mig. Det värmde. Även om det tar sin tid... ser vi just nu många människor upprättas. 

Jag och Anna är nu fram till 14 September tillsammans i Sverige.  Hoppas möta dig. Den 14e sept. åker Anna tillbaka till Ubon. Den 2 okt. åker jag. 

Pionjär-missions-hälsningar från Ingvar (Fred)