15 september 2022

Välkommen till Sverige!

Under snart 50 år (från 1973) har vi jobbat i många länder och när lokalbefolkningen säger: Välkommen till Indien, Välkommen till Mongoliet ...++++ så har detta glatt oss.

Nu börjar jag säga till människor som kommit till Sverige;                  

Och de blir också tacksamma och ler. Nu kör vi en Välkommen till Sverige kampanj. 

Jag sitter nu på Kungälvs Lasarett därför att Anna skall nu dag klockan 13:00 opereras för en infektions-härd. Hon har haft feber i 10 dagar. 

                                                  Tacksam för era förböner.



Anna skulle idag landa i Ubon, men ..... vi åker nu troligtvis tillsammans den 2 okt. 

Några tankar om Rätt-Fel.

Många saker och handligar i livet är klart och tydligt Rätt eller Fel och vi måste stå upp för rättvisan. Andra saker och handlingar kan vi inte var domare över. Min Learning Experiance i livet är att många saker och handlingar har vi inte kapacietet att dömma över. Speciellt i komplicerade relationer. Vi kan ha en "magkänsla" som egentiligen är den Heliga Ande som manar om sanningen. Vi kan också se: Vart leder detta? Vi ser riktningen. The Outcome. 

Jag har svårt att va domare i alla lägen. Men jag vill medverka till att Gud skall få leda oss alla .... i rätt riktning.

Hälsningar från en besökare på Kungälv Sjukhus. Ingvar (Fred)