20 februari 2023

Känner du samma?

När jag blev 60 plus manade Herren mig starkt: 

                              Jobba dina sista år i livet med Pionjärarbete. 

Så jag tog ett beslut att medvetet nå de onådda. En "Onådda Folk" Konferens 1973 i Pingstkyrkan Jönköping satte djupa spår i mig. 

Det är roligt att själv va Hands-On och använda sina gåvor, men .......inget går upp mot att utrustas för att utrusta andra. Att va Andliga Föräldrar och ....... uppmuntra sina barn och barnbarn är helt underbart. Jag Är mer än jag Gör.

Under en Pastorsbön här i Ubon för 2 veckor delade en Thailändsk pastor hennes sorg över att många missionärer här i Ubon - gett upp och lämnat. När hon sa detta kände jag starkt Guds tilltal i 3 ord;

Nu för tiden finns det många nationella i våra missionsländer som är fantastiskt duktiga. De har en kallelse och är utrustade för att göra mycket, men uppgiften är enormt stor och de behöver andliga föräldrar.

Ja andliga föräldrar behövs nu mer än någonsin. För några dagar sedan hade vi en samling här i Child Safe och Kyrkan där vi samtalade om framtiden. Vi-känslan var påtaglig. Nu växer Child Safe och kyrkan och många duktiga Thai-are och Lao-iter tar steg framåt. 

Ha en bra vecka. 

Måndagshälsningar från Ingvar (Fred)