17 november 2023

Det blir inte bättre - om vi ger upp.

Häromdagen mötte jag en person i en kyrka som har varit sjukskriven i flera år. Hon log och jag sa: Glad att se dig. Så sa jag några ord som jag inte funderat ut på i förhand: Ge inte upp. Det blir inte bättre om du ger upp.

Efteråt förstod jag att det var en Guds uppmuntran till henne. Hon blev glad. Ibland kan vi alla börjar tro att det blir lättare för oss om vi ger upp. Sanningen är; som jag upplevt den; Gud har styrka och hjälp för oss - genom problemen.                          

Varför slingrar sig floden som den gör? Jo för att den vill rinna ner till de lägsta platserna. Det levande vattnet: Jesus, är med oss ..... även längst ner. Även till de som gett upp. Vattnet ger aldrig upp att rinna neråt.... till den lägsta punkten. 

Församlingen Streams of Grace Ubon finns mitt i samhället. Du och jag duger för att komma in och va med. Och då börjar Jesus jobba med oss.

                    

Nu har vi mer och mer folk som kommer. Omkring 150 kommer till olika samlingar. På söndagarna är det trångt med runt 110 personer. Vi måste nu uppgradera köket och .... hyra mer lokaler. 

                                                          OBS: 

Tack kära ni som är med i förbön och stöd på olika sätt. Nu behöver vi en viktig insats: Att förbättra köket, fönster, utrustning osv till den nya delen som vi skall hyra. Mycket välkommen att va med.




Vi gläds att alla 3 delar växer. 

Vi har haft en mycket givande helg fre-lör-sön med Ajarn Saweang och hans fru från Prachuab. 




Önskar dig en ljus november 2023 
Ingvar (Fred)