19 december 2023

Hållbar


Ordet Hållbar är ett poppis-ord, inte minst när vi talar om jorden. Också finns ordet mycket i Mission och U-Hjälps sammanhang. Ja i allt behöver vi en långsiktig planering och alla lokala "aktörer" behöver från början vara "ägare" av allt samarbete. Endel menar att Hållbar utveckling upptäcktes 1981 och fick internationell spridning 1987.    

Jag blev så glad när ordet bestå började ringa i mig: 

Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er tilatt gå ut och bära frukt, och er frukt ska bestå. Joh 15:16

Detta är ju helt underbart. Detta är Guds äkta hållbarhet som innebär att Guds Rike består och växer ut över världen. När Gud står vid rodret, pågår en verklig hållbar utveckling. 

Detta tilltal kom till mig och jag gläds att i Kyrka-med-dess-Mission också i Ubon-Pakse är: 

Gud kallar - vi går ut - frukten består.   

Gott att hämta Anna i Göteborg idag. Hon är uppmuntrad över utveckligen i Ubon-Pakse. Tack för förbön för oss de sista 2½ månad. Det har fungerar mycket bra. 

Ha en god jul vecka.

Ingvar (Fred)