30 september 2024

Öppna-samlingar-mitt-i-samhället.


Det finns många olika sätt att jobba med U-hjälp och Mission. Lättast är att ha ett program i en institution där man hjälper några få. 

Men nöden här i Isaan och Laos för barn och tonåringar är ... enormt stor. Därför satsar vi på en öppen-verksamhet-mitt-i-samhället. Vi har en movement - mitt i samhället. 
                 Vi säger; Du är fri att komma. Fri att gå. 
                 Reaktionen blir då: Woow. "Är jag fri att gå? Då vill vi stanna". 

Vi är en movement som lär och som uppmuntrar andra att: Göra samma som vi. 

Det är spännande att möta folket i öppna samlingar mitt i samhället. Vi möter:
1. de som lever i ett tryggt sammanhang. 
2. de som lever i Risk-zonen och ropar efter hjälp att inte hamna i prostitution/"dåliga jobb".
3. de som vill ha hjälp att komma ur prostitution och "fångenskap". 

När tonåringar inte slutar skolan i Klass 6 (13-14 år) utan läser vidare får de stor hjälp att växa i vishet och förstånd ... så de inte ge upp.

Tack Martin, Bo, Fiskebåten Arkö, Fiskebåten Gideon, Fårgården Daniel Magnusssn, Biodlingen Caroline Tremblay plus plus plus. 

Lägger på några kort.