29 september 2008

Olja, Honung eller Vatten


I morse när Ingvar väckte mig med den priviligerade kaffe slurken, så frågade han: Vill du vakna eller är du mitt i en dröm? Denna gången var drömmen slut och jag låg och mediterade över den.
I drömmen bar jag på stora dricks vattenflaskor till olika familjer som törstade. Det märkliga var att i dessa hem fanns det flaskor med honung och flaskor med olja, men inget vatten.
När jag vaknade blev betydelsen allvarlig för mig: 
Min personliga tolkning:
Olja:  Smörjelse, en speciell kraft från Gud att utföra ett uppdrag eller utöva en gåva vi fått.
Honung: Vishet, kunskap, insikt, uppenbarelse given av Gud. 
Vatten: ett livs-befrämjande, livs-uppehållande  flöde från Gud.
Att ha olja men sakna vatten- vilken törst! 
Att ha honung men sakna vatten-vilken törst!
Kram
Anna