22 september 2012

''Detta är Min målgrupp''


Medan jag var i tillbedjan på Tree Of Life inför den första och speciella Cross Current programmet,  hörde jag plötsligt den ljuvliga rösten av Jesus säga: ''Detta är min målgrupp''.
Jag började fundera på detta. Jesu första målgrupp var judarna. Lärjungarnas uppdrag var Judéen och Samarien och till jordens ände. Hedningarna var Paulus uppdrag. En annan målgrupp för Paulus var makedonierna .... och så vidare.
‘’Ty så älskade Gud världen att han sände sin enfödde Son ......’’ Guds mål är mänskligheten. Gud älskar och innesluter oss alla i sin målgrupp. Men för oss människor, vi kan bara fokusera på ett litet område, även den bästa personen är begränsad. Gud är gränslös.
För många år sedan när vi arbetade i Bangladesh vid den tidpunkt då nationen var en av de fattigaste i världen, fick vi ofta frågan:'' Hur kan du klara att se de svältande massorna och vara så begränsad i mänskliga  och monetära resurser? Svaret på den tiden var helt enkelt: Jag fokuserar på individen. Om jag skulle fokusera på massorna, blir man bara överväldigad och drabbas av hopplöshet, för all vår hjälp är bara en droppe i havet.
En annan lärdom var: Att se Jesus i de människor vi jobbade med ... ''vad du gör för en av dessa små,  gör du för mig''. Vi kanske kan kalla det en dubbel vision :-).
Det var så skönt att höra de bekräftande orden igår: '' Detta är min målgrupp'', så jag svarade snabbt: Jesus, om detta är Din målgrupp, då är det min också.''  Så hade vi då  ett avtal med himlen! Avtal är mäktiga och bindande. Jesus är överlåten till arbetet med denna målgrupp och jag är överlåten till den och Honom!
Kram Anna