20 september 2012

Ledare, Jesus och ..... mission

Jag har lyssnat 2 gånger på Niklas P. http://www.filadelfia.nu/?m=151 när han talade på riksdagens öppnade. Det gläder mig enormt att höra hur han förklarar Bibelns budskap till samhället, till ledarskap om vad Jesus och hans budskap betytter för världen. Några ord som fastnade i mig 1 112 mil bort:


  • Ledare är tjänare.
  • El-ledare – överför kraft, skapar ljus, värme och hemkänsla. Vi är på samma sätt ledare  för andra.
  • Jag ber för er att ni skall …….
  • Lyssna ni som är ledare! Jag tror Jesus står på din sida.
  • Vilken sort ledare är du?
Ock, inte tror jag att han överdrev när han sa: 2 milj människor i kyrkor i Afrika, pga svenska missionärer.

Jag har också lyssnat på www.dagen.se på höger sida finns ett inlägg: Kommentarer till Niklas Piensohos tal.

Pastorer, missionärer och vi alla som ställer upp för andra ..... som tjänare: Vi trivs bra i kyrkan, men också i samhället. Niklas P. sa inte till reportern efter Gudstjänsten: Jag ångrar jag ställde upp. Nej han strålade.

Även om du och jag inte predikar i Storkyrkan för Riksdagen, får vi tjäna på olika sätt och betyda något för andra. Ingvar