12 november 2014

600 ledare under träning 2 dagar

Vi är nu 2 dagar omk 600 ledare som är samlade i Bangkok för The Global Leadership Summit 2014.
                                       
 
Uppmuntrande
a) Att va med dessa 600 som så enormt väl behövs i Thailand.
b) Att veta att dessa 600 (plus många fler) kommer att träna andra bland landets 66 miljoner människor.

I vissa länder står folk gärna upp och säger: Jag är en ledare: Följ mig. Men i andra länder, som här i Thailand, finns det en rädsla att vara ledare. Vi behöver många fler som vågar stå upp med Guds Hjärta & Guds styrka och leder folket framåt.
När jag sitter här, som jag förstår enda personen från Ubon, brinner mitt hjärta: "Gud res upp många fler nya ledare i Ubon-Pakse".  

Jag hade ett mycket värdefullt samtal med Pastor Manoonsak igår. Vi ber han (och fler) skall komma till Ubon. Ingvar