08 november 2014

''Jag känner Gud i hela kroppen''

Ytterligare en rolig dag, fast det var väldigt segt att komma igång idag, efter totalt 9 timmar på buss  igår och 3 tim i vänthallen, 3 timmar styrelse möte för Nampu. Kände mig rätt mörbultad. Ville helst avboka allt för idag.
Men... när mannen kom som ville ha hjälp och vi väl öppnat med en bön om Gud närvaro så var all trötthet och huvudvärk som bortblåst. Hans kriminella förflutna har satt djupa spår. Men det som blockerade idag var år av meditation som lär honom att ''tömma sig på allt'' vilket egentligen är att trycka ner allt i en likkista för känslor och spika igen locket och tro att det ska nog försvinna om jag trycker ner det riktigt hårt. Han visste lika bra som jag att nästa möte med något som påminner honom om samma smärta kommer locket att flyga av med följder i hans omgivning. Han inbjöd Jesus att komma in istället och tända ljuset. Han avsade sig de beslut han gjort att inte höra inte se inte känna etc. Han deklarerade över sig själv en villighet att se vad Gud vill han ska se, höra vad Gud vill att han ska höra och känna de känslor som Gud har skapat honom med.
Nu började saker hända. Jag frågade om alla hans tatueringar, om det var någon av dem som är bundet till något som ger honom demonisk styrka etc. Han bekände att det finns en tatuering över bröstet och nu känns det väldigt bråkigt därinne. Han avsade sig denna kraften och bad Gud om förlåtelse och rening. Och plötsligt sträcker han på ryggen och med ett leende som ger liv till hela ansiktet. ''Det känns som en jättebörda har lyft och jag är fri!! Jag känner Gud i hela kroppen! '' Så äkta att det inte går att ta miste.

Ikväll har vi haft en måltid med ett par pastorer i stan som upplät sin kyrka till oss för Jean Andrews konferens. Nu vittnar de om förvandling i männsikors liv och att elden sprider sig.
Denna vecka har varit otroligt intensiv. Men jag är så glad  och tacksam till Gud.
Kram Anna