06 november 2014

Skörde glädje och fb messages

Här satt jag med en märklig känsla, med ena handen fyller jag i en enkät rörande framtidsfrågorna i vår mission. Med den andra tar jag emot frågor från min vän och prionjär arbetaren Wilawan som rapporterar om segrar för Guds Rike 30 km från stan. För att hon lydde ett enkelt tilltal från den Helige Ande ikväll. Hon hade en plan att läsa en bok, även en pionjär arbetare måste få koppla av någon gång. När Han viskar i hennes hjärta att besöka ett specifikt hem. Hon går dit och hittar en grupp människor som var färdiga att ta emot Jesus som Herre i sina liv. Jag är så glad att hon lydde Gud.
På lördag ska hon döpa sina första i hennes vattentank. Vi ber för dem som vill följa Jesus fullt ut.

Jag är så glad att ha förmånen och ofta på kvällarna få små rapporter om framgångar via sms eller fb messages.
Igår kväll satt vi med Ida och manglade step out ärenden. Samtidigt hade jag 2 ärenden som pågick på mess. bl.a en mentoring av en ung tjej i L-aos angående församlings frågor: Min pastor säger att det är fel med trummor i kyrkan och nu har trummisen hamnat i en kris i sitt liv. Vad kan jag göra?
Så kan livet se ut.
Vi har ett kort helande program som vi ska köra 6 tisdagar framöver. Vi ber om Guds vidrörande över dessa 14 personer som har anmält sig, 4 män och 10 kvinnor.