15 november 2014

Vi väntar barnbarn

Mariam och Phil i Kambodja väntar sitt 3e barn om 3 veckor och Ruth och Niklas i Sverige väntar sitt 3e barn om 6 veckor. I morse när Anna och jag var på ”gymmet” (skönt att slippa sporta tillsammans med gatuhundarna) och medan svetten rann fylldes jag av tacksamhet över:
- Jag är ett Guds barn .... hela livet.
- Jag har underbara fysiska och andliga barn.
- Jag har redan 6 fysiska underbara barnbarn och .... massor underbara andliga barnbarn.

I torsdag och fredag var jag med på Global Leadership Summit 2014 i Bangkok.

Fantastiskt uppmuntrande. Vi var nästan 600 personer huvuddelen var 30-40 åringar och hälften var kvinnor.
Jag njöt av att vara med dessa tända Thai ledare från olika sammanhang. Först saknade jag utlänningarna (bara 25-30), men så upplevde jag Guds tilltal: Du får nu lära känna och pulsera med alla dessa härliga Thai. Och gissa: Det gjorde jag. Jag njöt.
Bill Hybell plus plus var mycket duktiga. Det gjorde inget att talarna inte kom "in person" för de Thailändska ledarna var mycket duktiga och 100% inspirerade att leda det hela.   

                                     
Tyvärr var jag den enda ledaren från Ubon. Jag återvände till Ubon och Pakse med Guds och människors uppmuntran To Lead where I am att va en andlig morfar och farfar för många ledare i Ubon och Pakse. Ingvar