17 oktober 2018

Guds rikes ljus. .... inte mitt.

Att nå ut med Ljuset i en mörk omgivning…. är spännande. Vår medarbetare Nang tog detta kortet på den pionjär församlingsplantering hon nu leder. Själv blev hon förvånad hur talande bilden blev.

När man är mitt i centrum kanske man inte alltid ser skillnaden. Man kan bli hemmablind ... också mitt i församlings-ljuset. Men kollar man vad som händer, med lite perspektiv, ser man att Guds Rike – gör stor skillnad
  
Och just när jag skriver detta säger Anna: Lyssna på detta. Och vi läser Jes 58:10-14.   
             Då ska ditt ljus bryta fram som gryningen ….
             Då ska Herren svara.....
             Då ska ditt ljus gå upp i mörkret och din natt bli som middagens ljus.

Jo, dina och mina pengar gör skillnad. Jo, din och min insats gör skillnad ... men det är Guds närvaro och Guds ljus som gör den stora skillnaden. Jo, det är detta ljus som är starkare än mörkret runt oss. Va inte rädd för mörkret. Guds Rikes ljus är även starkare än det kommande novembermörkret. Ladda batterierna!

Woow Jag läser igen Jes 58:10-14 innan jag nu skall ge mig ut i mörkret i Isaan. Ingvar.