21 november 2019

Kreativ planering

Fruktbärande arbete kräver bra kreativ planering som en del av Good Governance.
Att ha planering på rätt nivå, i rätt tid .... och samtidigt ge den Helige Ande svängrum... kan va svårt dessa dagar när: 
                a) Endel är så jäktade att de inte hinner komma.
                b) Andra har inget att göra i sin ensamhet.
                c) Endel vill alltid ha en: Så-här-brukar-vi-alltid-göra.    

Under många år som missionär ville jag vara aktiv där ute. Jag gillade att va Man-of-Action där ute, men gillade inte styrelsesammanträden där inne. Men så år 2000 på en själavårdsektion ..... fick jag hjälp. Och ett under skedde: Nu uppskattar jag verkligen att sitta ner och prata-oss-samman. I går hade vi en gemensamt mycket kreativt samtal i Kyrkan Streams of Grace och projekten vi har om vårt Julprogram. Och jag blev mycket uppmuntrad av alla: Det gör jag. Det gör jag. 




  
Alla var heltända på att ge: What is the meaning of Christmas? till de 4 stadsdelarna vi jobbar i. En sång ringer inom mig: 

Villigt kommer ditt folk när du samlar din här, liksom daggen kommer ur morgonrodnaden, klädd i helig skrud för att prisa Gud. Villigt kommer ditt folk när du samlar din här.
Text: Psalt. 110:3         Musik: Ylva Eggehorn

Ha en välsignad planering inför JULEN 2019 som inte bara är en: Så brukar vi göra JUL utan ..... hur presenterar vi 2019 friskt och äkta Julens budskap för dagens folk? 

Många är trötta också här på marknadens: Jingel Bells, Jingels Bells och söker en äkta JUL med levande Jesus i centrum. 

Ingvar (Fred)