17 augusti 2020

..... passar jag in?

Jag gillar alla dagar i veckan men fre-lör-sön är speciella för mig. Då pulsera jag med glädje med andra syskon i små och stora grupper. Jag kan inte tänka mig en helg utan samlingar tillsammans med andra, och med JESUS i centrum. Jag förstår ni som har sjukdomar och måste va ytterst försiktiga.

Jag har denna helg varit i Timrå. Fantastiskt att möta vännerna i Deltaförsamlingen. De gör ett helt fantastiskt arbete bland människor, som haft det tufft i livet. De som har svårt att passa in … passar helt underbart in här.

Gläds över helgen …. och skriver till dig denna måndagsmorgon på tåget mellan Sundsvall och Göteborg.

                                                 

På vägen upp gick jag en sväng på Göteborgs station och … funderade. Passar jag in i Sverige? Jag tänkte mest angående kläder. Och via telefon ställde jag frågan till min bror Rune och han påstod att jag passar in i Sverige. Min bön är att ge tro-hopp-kärlek som inte kommer från mig, men som kommer från Gud själv. 

I Stockholm såg jag en skylt. 

                                               

Jag är glad att i Guds Rike har vi inte tappat bort noterna … även när livet är tufft. Då hörs den himmelska tonen…. ännu tydligare.

Ha en bra vecka och …. vi möts på onsdagsbönen. Right?

Ingvar(Fred)