15 november 2020

Nu.... kallar Gud oss till tjänst.

Härom dagen hade jag en kopp kaffe på ett Cafe här i Ubon och några ord blev verkligen levande för mig. Jag skrev ner dem snabbt på en servett:

Min Learning Experiance är att när en katastof kommer söker människor Guds rike … ännu mer.

Så, mina bröder och systrar nu är det dags att tjäna Gud och människor  … ännu mer.

Några tankar i efterhand:

Ingen människa vill ha katastrofer, svårigheter eller prövningar, men min Learning Experience i Mission är att tillsammans med de nationella söker vi Guds hjälp och Han ger oss seger genom tuffa svårigheter. 

Att lämna sin Comfort Zone där hemma och åka ut som missionär är i sig en prövning. Men genom tron upplever vi att med Guds hjälp så går vi igenom svårigheterna…. och vi växer personligen och Guds rike växer.  

Den nuvarande Covid-19 pandemin känns tuff för oss alla. Men ge inte upp.... mitt i den. Många uppdrag finns, mitt i dödsskuggans dal. 

Uppmuntran från Ubon-Pakse är: Tjäna nu, i en tid som denna, Gud och människor ….. ännu mer.  

Ingvar (Fred)             

     

                 




d.