01 februari 2022

Ny Guds Närvaro

För några veckor sedan var jag i Stockholm och min bror Rune och jag gick 08:00 till en morgonandakt i St Clara Kyrka. När jag satt där och Bo Järpehag ledde i lovsånger kom orden till mig: Ny Guds Närvaro. 

Orden blev levande och kändes som en frisk fläkt i denna gamla kyrka. Formerna runt om var inte det viktigaste. Det viktigaste var Guds närvaro. Guds nya och friska närvaro.... varje dag.  

Härom dagen hörde jag i bilradion en morgonandakt då en Hindu talade om tacksamhet utifrån en hinduisk tro. Först tänkte jag slå av radion, men så lyssnade jag vidare. Hon menade att i Hinduism skapar man fred genom att tolerera andra. 

Vi kan på utsidan le och tolerera allt i världen genom att inte se eller inte bry oss. Men .... vad händer därinne? En fungerande fred kan vi bara få när JESUS kommer in och vi förlåter varandra från våra hjärtan. Då skapas en äkta fred.  

Frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet.    Joh 14: 27   

Khun Lek (en av våra medarbetare i Ubon) skrev på fb igår morse: 

Jag vaknade glad upp 05.31. Jag hade en dröm att vår kyrka (Streams of Grace) är fylld av många människor. Det finns både fattiga och hungriga. Det finns rika, misshandlade, lidande av sjukdom. De många människorna kommer alla in för att söka Gud och de verkligen behöver Gud. 😊😊😊😊❤❤❤❤

Tacksamma
  • att vi nu i Ubon kan utvidga kyrkan och Music Cafe lokalerna.
  • att CHILD SAFE räddar liv.
  • att det nu 2 dagar pågår en lovsångs seminarie. 
Jag hade en mycket berikande fre-lör-sön med Barnmissionen och med Thord och Birgitta Dahl. Också med vännerna i Lyckeby.

Ha en bra vecka. Ingvar(Fred)