31 maj 2022

Nåd, som är starkare än vår svagheter

Att ha nåd med sig själv, är det svåraste vi har i livet. Vi anklagar oss själva och .... anser oss odugliga. Jag är inte god nog. Speciellt här i Buddistiska sammanhang - man gör aldrig nog meriter för att känna sig bra nog. 

Tänk att det finns Nåd som inte bygger på våra egna meriter. Även mitt i tider då vi känner oss som mest värdelösa. Woow, vilken befrielse att komma ut ur våra egna fängelser.  

När vi skulle namnge kyrkan här i Ubon dec 2018 sa Jeet: "Vi behöver alla nåd". Och vi alla sa; "Ja kyrkan skall heta; Streams of GRACE".  

 "....men han svarade mig: "Min nåd är nog för dig, för min kraft fullkomnas i svaghet." Därför vill jag hellre berömma mig av min svaghet, för att Kristi kraft ska vila över mig. Och därför gläder jag mig över svaghet, misshandel, nöd, förföljelser och ångest för Kristi skull. För när jag är svag, då är jag stark." 2 Kor 12:9.

Nådens evangelium ger oss upprättelse av bara nåd. Och samtidig skall vi inte ge upp med att praktisera och demonstrera hur denna nåd fungerar i vardagen med att göra gott.   
 "Låt oss inte tröttna på att göra det som är gott, för vi ska i sinom tid få skörda, bara vi inte ger upp." Gal 6:9
Tack för förbön för oss och arbete i Isaan och Laos. Nåden gör det möjligt att; 
                  Vi kommer starkare igenom tillsammans. 
Tackar Gud för 9 som döptes i söndags.
Tackar Gud för beskydd och läkedom av mitt högra knäskål. Så lätt att anklaga sig själv att jag inte kunde undvika denna olycka i lördags em.  
Jag är ett nådejon som lever här i tron. Tack för omtanke, förbön och ekonomiskt stöd. 
Hälsningar från Ingvar (Fred)
Klicka på denna video.








Jag tackade honom med; Gud och du har hjälp mig. Och han var tacksam.