04 juni 2022

Vilket värde har jag?

                                    Först önskar vi dig från Ubon-Pakse 
                en underbar Pingst Helg. 
Den Helig Ande lyfter och är verkligen vår HJÄLPARE i alla livets förhållanden. 

Va med oss via Facebook här på Streams of Grace Church Ubon på fredagar Sv tid 13:30 och söndagar 05:30. Ni kan se det senare ... när ni vaknar. I morgon predikar Anna. Live - Streams Of Grace Church Ubonratchathani | Facebook

I vår "kristna" väst-värld tror vi på människors samma värde. Även en icke bekännade kristen känner väl till bibliska värderingar som t.ex Den Barmhärtige Samarit.  

Så när andra är handikappade, svaga och sjuka vill vi inte nervärdera dem. Vi vill ställa upp för dem. Men när vi själva blir handikappade, svaga eller sjuka .... nervärderar vi oss själva. Tror att vi nu blivit mindre värdefulla och icke önskade.

Efter min knäskada gick jag tillbaka till Kyrkan Stream of Grace och jag frågade: Finns det nåd även för mig? Och de bekräftade det. TACK JESUS och TACK för den kristna kyrkan.

Ungdoms samlingen idag var mycket uppmuntrande och välkomnande. Många tonåringar känner sig nu värdlösa för de vill gå i skolan men släkten vill de skall jobba och tjäna pengar. Men utan utbilding får de bara riskfyllda jobb.  

Nådes-kram från Ingvar (Fred)