22 januari 2024

Mina fotspår, vart leder de?



Att leva är en vandring som ger fotspår. Frågan är inte om folk ser dem .... utan vart leder de?

Det viktigaste är att de leder till Jesus. Att vi blir salt och ljus ... här i vår livs-vandring. Speciellt på en pionjär plats som denna.  

Igår framförde Ajarn Boy en talande hälsning i Streams of Grace kyrkan: Do not waste time. Kasta inte bort tiden. Och frågan kom till mig; Hur använder vi missionärer, som är 65 plus, vår tid bland nykristna? 

1 kor 11:1 ringer i mig: Följ mitt exempel liksom jag följer Kristi exempel. Ett är säkert: När vi följer Jesus ...... blir våra fotspår till hjälp och välsignelse för många. Som i sin tur sätter nya Kristus-fotsteg och visar andra runt dem vägen framåt. Gud välsigna alla som sett mig och mina fotspår idag. 

Ingvar (Fred)

                                 

                  

            


               Ben och jag har idag varit till Mekong Floden och Laos gränsen.