12 augusti 2021

Tacksam

Jag börjar att känna igen min kropp efter en tid av ‘underligheter’ och man kommer på sig att glömma stavarna titt som tätt, glömma att ta det försiktigt på ojämnt underlag (förut var benen lite oberäkneliga). Tacksamhet är något jag vill uttrycka från solen går upp tills jag lägger mitt huvud på kudden på kvällen. Minnet av mina helvetes smärtor jag hade i maj och juni börjar blekna.

Jag är så tacksam till familjen Smith/Trygg/Fredriksson som har uppmuntrat och pysslat om mig och utmanat. Jag har fått massor av kramar av barnbarnen.

Nu har jag fått min första vaccin injektion. Den andra blir i september och tyvärr kommer jag att behöva skjuta på tillbaka resan till Thailand till mot slutet av september. 2 veckors karantän gäller ännu även om man är full vaccinerad. Jag hade hoppats på att man skulle lätta på reglerna , men det är ju en inkomst för hotellen som inte har mycket att göra dessa turist fattiga dagar.

Tack för era förböner för mig, för Ingvar i Ubon och för arbetet.

Är så tacksam för att församlings teamet jobbar ansvarsfullt och med en fantastisk flexibilitet under den ökande Coronan och med fokus på ‘dessa mina minsta’.

Child Safe teamet samarbetar mycket med myndigheterna i omsorgen om ‘barn/ ungdomarna i riskzonen’. En ung flicka 15 år kom häromdagen, förstörd. Mamman utreds för human trafficking (av sin egen dotter) och langning av droger. 

Tjejen var mycket traumatiserad när hon kom, men teamet har verkligen använt alla sina kunskaper för att hjälpa henne upp och så hon känner sig trygg och sedd. Hon är redan en helt ny människa. Men måste troligtvis stanna en månad medan utredningen pågår. Vårt Temporary Shelter är en fristad.

Känner du att du vill ge en extra gåva till verksamheten så  är det mycket välkommet.

Både arbetet genom församlingen Streams of Grace Church, och Child Safe Communities når till dem som behöver det bäst. Tillsammans göra vi skillnad för många i Ubon Ratchathani, Thailand och i Laos.

Anna